lördag 2 mars 2013

Ja vem är nu hon/han? Det vill ni veta och det ska ni få veta nu just i detta inlägg:)

Frida Olsson är den jag ser upp till mest inom ridningen. Hon har för inte så länge sen fått en ny ponny vid namn Jouline kallas Jullan<3 Med henne ska Frida satsa allt med oc jag ser redan nu hur långt dom kommer att komma tillsammans. En dag lovar jag er att ni kommer se dom på SM och vinna allt ta ledningen i ärevarvet med en stor gul/blå rosett fladdrandes... Jag hejar på dom och tror på dom, dom kommer att lyckas vad som en händer! Ni får passa er på tävlingsbanorna nu för Frida och Jullan kommer att slå er sopa rent banan, och visa vad dom går för<3
Så här skriver Frida på sin DV:
Jullan har gått runt 3 SM, Vunnit SM och även DM, även utnämnd till Junior Landslaget med förra ryttaren.
Jullan är en ponny med hög motor, och svår riden.
Hon är även väldigt känslig i hanteringen, hon är ingen ponny man bara kan gå fram till och börja klappa på, utan man måste vänta tills hon accepterar dig.
Jullan är även så i ridningen.
Man måste hitta många knappar för att få till den "bra" ridningen.

Min förra ponny fick avlivas pågrund av en skada.
Jag var med om en heldel tråkigheter med den ponnyn på slutet, en hel del jobbiga saker som tog hårt på mig, särskilt när veterinären sa att han var utdömnd.
Och allt kom som ett slag i magen och jag fattade ingenting förrens jag kom hem och skrek och grät.
Jag lade mig vid mitt prisskåp plockade ner alla rosetter och somnade med dem på golvet.
Jag kunde vakna upp i mardrömmar om en massa situationer som hade hänt oss. Jag kunde skrika till i sömne, gråta osv.
När min ponny gick bort den 26 Juni bestämde jag mig för att sluta rida.
Jag ville lägga allt på hyllan.
Men mina föreldrar hade träffat min tränare två dagar innan Puttes bortgång och vi kom överrens om att jag skulle vara hos min tränare och jobba under lovet och även den dagen Putte skulle tas bort.
Jag var där hela lovet, hade ingen känsla när jag red, ingen feeling alls.

Min tränare, mina föreldrar och jag diskuterade om ny ponny.
Mina tankar var inte alls där, " Jag ville inte förlora en ponny till " sa mitt huvud hela tiden.
Vi blev tipsade om en massa ställe där vi kunde provrida och en massa sånt, mamma och jag var mycket ute och kollade ponnysar på Hästnet
. En dag när jag jobbade hos min tränar kom min pappa med ett leende på läpparna han hade 12 papper i handen på 12 olika ponnysar.
Någon var Allround, någon fälttävlan, någon hopp.
Vi valde ut någon som såg fina ut och såg ut att vara någon ponny för mig. Den ena ponnyn hade en vit bläs och svettfux.
Den fanns i Mariestad.
Pappa sa att den var runt 7 timmar ifrån oss och ja det var ju väldigt långt, men jag tyckte att nej det spelade ingen större roll i det hela, för er som läser detta tänker säkert
"7 timmar bilfärd och tänk om ponnyn inte är något?"
Men jag kände på mig att den var något speciellt. Mamma ringde upp till dem snackade om dagar vi kunde komma, vi bokade dag och "hotell/vandrarhem". Jag tror inte jag behöver säga mycket om provridningen, jag var helt SÅLD på henne.
Och nu står hon i mitt stall.
Så underbart.
 
Jag tycker att ni ska hålla tummarna för Jullan och Frida, för jag kan lova er att dom kommer att satsa allt och lite mer med massor av pepp från oss alla♥ Ni som håller på med Frida och är elaka och trycker ner henne säger bara "Fuck Bitches" till er!!
Jag vill bara säga till dig Frida att jag tror på er och i mina ögon är ni nästa kända fälttävlans ekipage, Den dagen ni tävlar SM SKA jag vara där och kolla på er för att se er hoppa banan och vinna hela skiten måste jag bara se!:D
 
Om ni vill följa Frida och Jullan så borde ni kika in på hennes blogg: Http://friidaolsson.blogg.se
Vill ni se dom rida och deras fina videor så borde ni kolla in hennes youtube kanal<3: http://www.youtube.com/channel/UCZcOTrpuh5Sz8DiPXrG4JLQ?feature=mhee
Nu hoppas jag att ni tycker samma som jag och att ni all kommer att peppa henne!<33





                                                        Jouline på SM hos förra ägaren<3
 

1 kommentar:

Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke sa...

Hej! Vill du vara med i våran bloggtävling där du kan vinna ett Amigo fleecetäcke i valfri färg och storlek? :)
http://ponnydressyr.se/2013/february/vinn-ett-fleecetacke-fran-amigo.html#comment